tisdag 13 september 2011

Akvareller

Katter är periodvis en liten passion som säkert synes här men det är inte det enda jag målar. "Stökiga"  bakgrunder som jag plockar fram motiv ur är också något jag gjort en hel del av, liknande "häxkonst" och "klätterfia".
Akvarellmålandet innebär ju så himla många olika tekniker och det är så mycket kvar att upptäcka. Detsamma gäller färgerna, alla olika pigment som lever sina egna liv. Något jag inte målat så mycket av är landskap. Det känns lite övermäktigt att få med den maffiga känslan man upplever ute i naturen och försöka förmedla det i en målning....
Tänk bara alla olika häftiga underbara himlar man ser och upplever. Inte så svårt att förvandla till flödiga akvareller med "rätta" färgerna i huvudet, men än så länge stannar det tydligen där, men snart kanske jag lyckas få ut det i handen och ner på pappret på mitt eget lilla vis....:)

..utan titel..

"benhög"

"huset på kullen"

"oväder på G"

"stamtavla"


"Kisse army"
50x70

"Kisse Tilltufs"
50x70

"En lat dag"
50x40

"skogsmullar"  såld
50x40


"Kisse Bigfot" såld
50x70

"Svarta armen"
40x50



såld


"julafton" 24x30 vit ram såld                            "julafton i mörker" 24x30 såld

inramade i vit ram



"alizarin" 30x60 m passepartout -Såld

"ante smaragd"  30x60  m passepartout ej inramad


"kjoldans" 18x24cm Såld


"kjoldans II" 18x24cm Såld

"sjöbuse" löst blad 27x37

"trofésamling"

"förlägen" Såld

"häxkonst" vit ram 30x40cm Såld

"stamtavla" 30x40cm

"vårvas" svart ram 40x50cm


"under ytan" guldig ram 40x50cm

"fiskdammen" såld


"streetcat" såld

"streetcat II" såld

"prisonbreak" såld

"catmodel" såld

"greven" såld

"frankie" såld

"klätterfia" såld

3 kommentarer:

  1. Hej Marianne! Det var många fina bloggar du hade. Ja du det är inte lätt att få en så bra sida så att alla gillar den. Jag är ju en obotligt romantisk person som älskar rosor mm och det vill jag att man ser när man besöker mig. Det här är Christa =). Typsnittet har jag funderat på ikväll om det är den som spökar. Kanske ska ändra det,vi får se. Tack för att du gav mig din åsikt =) Gillar det. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  2. Nu är jag frälst...ska absolut köpa en kattavla så fort jag bara kan och ekonomin tillåter, Kram Bettan
    Vad duktig Du är Är det din katt Du har på armen? Ser ut som min Randi=)

    SvaraRadera
  3. Jag kan ju sälja dem i min butik vetja =)

    SvaraRadera